W trzech szkołach podstawowych w Kościanie wprowadzono nowatorskie podejście do sygnalizowania przerw między lekcjami. Zamiast tradycyjnych dzwonków, uczniowie od teraz słyszą melodyjne zapowiedzi. Ta zmiana ma na celu stworzenie bardziej przyjaznego i komfortowego środowiska edukacyjnego, szczególnie dla dzieci z nietypowymi potrzebami. Wprowadzenie systemu melodyjnych przerw to krok ku bardziej przyjaznej atmosferze w szkołach.
W ramach nowego rozwiązania, uczniowie mają przyjemność słuchać fragmentów znanych utworów muzycznych, począwszy od klasycznego „Czterech pór roku” Vivaldiego, poprzez popularne kawałki współczesne, aż po proste komunikaty głosowe. Takie zmiany nie tylko wpływają na komfort uczniów, ale również są korzystne dla tych, którzy są wrażliwi na głośne dźwięki, eliminując stres związany z nagłymi, metalicznymi sygnałami dzwonków.
Decyzja o tym, jakie utwory będą odtwarzane, należy do samorządu uczniowskiego, co angażuje dzieci w życie szkoły i nadaje im większy wpływ na swoją codzienną przestrzeń. Nowy system zadebiutował z okazji Dnia Dziecka, zyskując uznanie zarówno wśród uczniów, jak i nauczycieli. Ta pozornie drobna zmiana wprowadza istotną różnicę, czyniąc czas spędzany w szkole bardziej komfortowym i przyjemnym dla wszystkich uczniów.
Źródło: Urząd Miasta Kościan
Oceń: Melodyjne przerwy w kościańskich szkołach – nowe podejście do dzwonków
Zobacz Także